Alla inlägg den 22 september 2011

Av Jessika Möller - 22 september 2011 20:47

O, mej ged vilken trötthet.


Efter drygt fyra timmar på Göteborgs Bok & Biblioteksmässa har jag två fötter som krampar efter liv just nu. Detta trots att jag haft gympaskor hela dagen.


Det är sjukt stort på Bok & Biblioteksmässan. Ett hett tips är: gympaskor & ryggsäck (om du tänkt ta med väska). Det blir tungt att släpa om man dessutom köper böcker. Drick vatten! det blir lätt varmt bland alla montrar.


Jag träffade Martina Haag & passade på att införskaffa hennes nya bok "Glada hälsningar från Missångerträsk!". Fick även en fin signering, tillägnad mig personligen.


Mötte Lars Adaktusson och den självklara Facebook uppdateringen löd: - Passerade Adaktussons frisyr". Han såg ut att må bra. Ja, Lars alltså. Hans frisyr såg ut som den alltid har gjort.


På håll såg jag Anders de la Motte men eftersom det var så sjukt mycket folk ville jag inte armbåga mig fram.


Besökte även ett intressant seminarium, som tog upp lärandet på skolor för barn & ungdomar i segregerade områden. Killen som snackade arbetar själv som lärare i ett segregerat område utanför San Fransisco. Oerhört intressant och inspirerande.


Annars var det gå, gå,gå,gå och gå som gällde. Montrar överallt, människor överallt pratande, babblande precis överallt. Intryck efter intryck fylldes på i högen av alla intryck. Letade upp en stol och satt likt ett fån och såg människor gå, gå, gå åt alla håll och kanter. Hittade en bufférestaurang för att fylla på energidepåerna, men det är liksom inte så kul att äta alldeles ensam. Slängde i mig maten och fortsatte gå.


Väl tillbaka i Bergsjön var det skönt att ta av sig skorna och slappna av. Imorgon är planen att leta upp Johanne Hildebrandts nya bok Krigare och förhoppningsvis få den signerad. Ett och annat seminarium kanske hinns/orkas med också. Vi får se.


Samtidigt saknar jag familjen.


Min underbara man och våra fantastiska barn. Pälsingen med kurrandet. Har liksom bara varit borta en endaste natt. =)


O, well.


Soffahänger en smula innan läggdags lite senare.


Kanske dyker in en sväng imorgon med. Frågan är: Kommer jag ha några fötter kvar när jag kommer hem?


Pöss

Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Ovido - Quiz & Flashcards