Alla inlägg den 21 september 2011

Av Jessika Möller - 21 september 2011 20:32

Äntligen här!


Just nu hänger jag i Cissi & Rynos mysiga hem, efter en toppenmiddag och vi hänger alla tre bakom varsin dator, hihi!


Idag fick Shock besök av mig. Kunde inte låta bli. Deras kläder är så sjukt fina och jag ville ha allt, allt! men kan lugna min oroliga make att allt inte införskaffades. Bara tre saker. Bilder kommer när jag orkar fota dom.


Jag tror att jag slappnar av fullständigt när jag kommer till Göteborg. Jag sov nästan hela vägen ner, slumrade en stund i vardagsrumsfåtöljen innan middagen och sitter här och gäspar nu=)


Måste ögna igenom seminariekatalogen för Bokmässan också. Känner liksom att jag inte vill missa de bästa bitarna. De jag har kryssat för.


O, well.


Lite livstecken från en lantlolla på Göteborgsresa iallafall.


Puss!

   Hej, här är jag som inte kan se normal ut på ett enda foto =)

Av Jessika Möller - 21 september 2011 11:21

Nu sitter jag i första klass vagnen, som ska ta mig till Göteborg, Bokmässa och mina fina vänner.


Toalettbesök: 7 gånger sen jag vaknade 05:30.


Matintag: Grötfrukost, lyxfika och inväntar nu en trerätters på tåget.


Äntligen börjar resnerverna lugna ner sig och jag kan slappna av. Vet inte vad det är med mig, men såfort jag ska iväg själv på något blir jag alldeles nipprig & besöker toa ett otal gånger. Detta trots att det är något jag vill göra.


Har lånat dotterns lilla miniHP och har gratis internet på tåget. Det gillas.

Datorns kamera är dock allt annat än bra. Esteten inom mig kräks.


O, well.


I-landsproblem kallas det visst.


  Här är jag, hejhej!

 

Snart kommer maten, vilket låter bra för jag är ashungrig!


Pöss

Av Jessika Möller - 21 september 2011 06:03

Idag sticker jag till Göteborg.


Gårdagkvällen bestod i att yra runt, leta kläder, packa i, ångra sig och packa ur för att sekunden efter packa i samma igen. Högklackat, ja? nä? jo, ifall att. Kavaj? nä..eller? mja, kanske att..nä, förresten. För tänk om jag skulle komma ner till Göteborg och ångra det där plagget som inte fick följa med. Hemska tanke..


Samtidigt har sessan ryckt i navelsträngen. Sådär kännbart eftersom jag ska åka bort. Trotsat lite extra, testat lite mer och velat vara nära, nära mest hela tiden. Som om jag skulle stanna borta en hel evighet.


Jag pratade med Tonårstrollet igår om att jag åker bort idag.


- Skönt att du åker bort några dagar.


- Meh? kan du inte låtsas att du kommer att sakna mig och säga som sessan: "näe, åk inte.."


- Varför skulle jag det? du ska ju iväg och göra något roligt. Det är väl bra?


Åh. Fantastiska unge.


Just nu såsar jag över kaffet. Strax sparkar morgonrutinerna igång, samtidigt som jag ska hinna duscha och fixa iordning mig. Försöker intala mig själv att inte stressa. Att ta det lugnt, så att det inte slutar med att jag likt en blöt fläck skvalpar omkring på sätet där i kupén.


Jag drar till Göteborg idag.


Jävlar så kul det ska bli!

Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Ovido - Quiz & Flashcards