Alla inlägg den 18 september 2011

Av Jessika Möller - 18 september 2011 09:40

Vissa börjar dagen med att långsamt sträcka sig och filosofera, med blicken fäst i taket. Eller att älska passionerat medan barnen ser på morgonteve.


Här väcktes jag av en kattröv i ansiktet.


Bacons sätt att övertydligt säga - Kliv upp lata tvåfoting och ge mig käk!


Så det gjorde jag. Ur kärlekshavet med nakna fötter och skyndade mig med utfodringen till en svältande pälsing.


Kärlekshavet förresten.


De där två dubbelsängarna ihopsatta till en jättesäng. Med plats för ett Skägg, jag och en Lillsessa. I ett rum där Tonårstrollet sover två meter bort. Möjligheten till lite rull i sänghalm när andan faller på, decimerad till att passa på när ungarna är i skolan. Liksom inte alltid man är het på gröten när man har klivit upp 05:30 en vardagsmorgon.


Men man gör det ändå. Passar på med sömnpåsar under ögonen. För att behovet överstiger tröttheten och längtan efter att dela nakenheten fullt ut med den man älskar växt sig stor. Och efter varje gång lovar man sig själv att nu ska det inte dröja lika länge till nästa. För att det är så förbannat skönt att hänge sig så totalt. Lik förbannat ramlar vardagen in och stör ens mojo med oorken till passion.


Ett eget sovrum. Utan sessaben slingrande under täcket. Utan sessans gosedjur och Tonårstrollets snarkningar två meter bort. Utan en överblick över gårdagens vardagsrumsstök och utan en krävande pälsing som tycks svälta jämt. Hur jag längtar efter det.


Då ska jag vakna en Söndagsmorgon utan en kattstjärt i plytet. Utan en sessa med hårgloria på huvudkudden och armar utslängda över mig. Bara jag och ett Skägg. I vårt egna sovrum. Total hängivelse när andan faller på. När lusten kliver in och immar igen rutorna.


Tills dess, petar jag katthår från ansiktet, brygger morgonkaffe och klurar på om inte Måndagens förmiddag utan barn kan få bjuda på lite passion en förstulen timme eller så. Hoppas att tröttpåsarna och vardagsfixet inte sabbar min mojo då. Att inte oorken ramlar in och fuckar upp erotiken.


Vi håller en tumme på det.





Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Skapa flashcards