Alla inlägg den 14 september 2011

Av Jessika Möller - 14 september 2011 21:04

Jag sitter en trappa ner.


På övervåningen spelar stereon och jag hör Lillsessan liderligt sjunga om hjärta, smärta och om liv som kan vara svårt. Där hörs fotstegen som berättar att det dansas. Antagligen framför spegeln, med dramatiska utspel av armar. Sånt hon har sett att dom gör på teve.


 - Jag har det bra idaaaag!, sjunger hon och trampet av dansstegen får pälsingen att fly ner till mig. Bäst att rusa.


Däruppe hörs också Tonårstrollet skratta.


Antagligen sitter han som vanligt med hörlurar på, inkopplade i hans laptop och ser på Anime eller något kul på youtube. Skrattet låter innerligt innifrån hans tonårsbubbla. Han har det nog ganska bra idag, han med.


Surret från teven däruppe, berättar att mannen med skägg ser på något program. Antagligen Discovery med överlevare eller tekniska tråkprogram jag aldrig lär mig att gilla.


Har jag någonsin levt utan denna familj?


Blotta tanken känns fel. Som om jag klivit utanför dörren spritt språngande naken i bästa Kejsaren utan kläder-manér. Den där familjen som så tydligt är likt en andra hud för mig. Syret i mina lungor. Kläder som passar.


Som om det alltid var menat att vi skulle vara en familj. Redan långt innan vi ens visste att vi ville bli det.


Rätt mäktigt att tänka så, tänker jag och sörplar på kaffet som numer bjuder på fisljummet blask. Med rynkad näsa häller jag ut det forna gokaffet i slasken, som bildar en ljusbrun pöl.


Vill inte längre sitta en trappa ner, ensam.


Vi hör ju ihop. Tillsammans.



Av Jessika Möller - 14 september 2011 18:06

Å mej ged.


Hur mycket snor kan det egentligen produceras i denna nätta kropp?


Som om jordens alla snorbusar beslutat sig för att partaj i min hjärna. Lägg därtill sexigheten man får av sjuklotillståndet.


Sexy tajm!


Jag läser bloggar där folk som är sjuka lägger in bilder med påståendet att de ser sjuka ut, samtidigt som dom lite läckert poserar i en säng och ser sådär spyfärdigt snygga ut. Amen eller hur att de är sjuka!


På sin höjd att de hittade en snorbuse på toapappret när de snöt sig 1997.


Såhär ser någon som är sjuk på riktigt ut!


Bered er.


  - Vädda lide, mådde ta dässpdäyed födt

 

  - Mmm, säxi tajm med fjårtis looken.

 

Vi snackar ögon som tycks ha krympt och all vätska i läpparna är lika fuktiga som Saharaöknen. Svettas, frysa, svettas, frysa som leder till att doften jag bär påminner lite grann av ensam gammal man i otvättade kläder.


  The frisyr. Lite avante garde, som för tankarna till knullrufs. Fast, ändå inte. För mycket knulla blir det liksom inte när lederna är 817 år gamla, snoken piper och könet blöder. Oj, var jag lite för bokstavlig nu?


Skiter väl jag i. Det är liksom jag som är sjuk här.


  Lunchen.


Jamen vaddå, onyttigt? Är jag otydlig här?


DET. ÄR. JAG. SOM. ÄR. SJUK!


Sen tycker inte jag att man ska spåna in på petitesser. Mat = bra. Förresten så tränade jag faktiskt i Måndags.


  Förstår liksom inte varför maken inte kastar sig över mig, när jag ligger här i sängen och läckrar, eh..läcker. (HA!)


Nåväl.


Jag är sjuk. Fortfarande.


Blä...

Allmänt · Foto · Ord
Av Jessika Möller - 14 september 2011 08:45

- Mjauuuuuuuu....


En nattvandrande pälsing stod utanför dörren och jamade som om han varit utan mat i flera dagar.


Ytterdörren öppnades och förförelsedansen kring mina ben kunde påbörjas.


- Meh...kan du sluta gå precis framför fötterna på mig?


- *kurr, kurr*


  - Seså, mata mig!


  - Åhåhåhå....myyyys..you loooove me!


  - Mmm...maaaat...*kurr kurr* maaat.....


  - Meh, knäppa katt! gå då!

 

- Du älskar mig....


  - Men, det var väl själva!

 

- *kurr, kurr* maaaaaaaat......


  - Du kan dra nu...*tugg, tugg*



B&W   - Me is king. Is my castle. You love me.



Allmänt · Familj · Foto · Ord

Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Skapa flashcards