Alla inlägg den 4 september 2011

Av Jessika Möller - 4 september 2011 20:03


- MAAAMMAA!!! Max säger att jag inte får låna sladden till bandaren när jag ska duscha! säg åt honom, mamma!


- Nä, för du kommer bara blöta ner den!


- Näeee!


- Joho!


- Maaaammaaaa....


- Max..*andas, andas* tror du att syrran kan få låna sladden OM hon lovar att inte blöta ner den?


- ........*mummel mummel*


- MAMMA, han sa nej iallafall! han sa att han skiter i vad du säger!


- Det sa jag väl för fan inte alls!


- Nova..MÅSTE man lyssna på musik när man duschar då?


- Aa, det måste jag! jag ska ööövaaa. Mamma, säg åt honom!


- Max...snälla...hon kan väl få låna den?


- Fine....*mummel mummel*


Så stereon släppas in i badrummet. Abbas Mamma Mia slås igång därinne. Två sekunder senare hör jag japansk mangamusik höjas från sonens dator. Mamma Mia lite högre. Manga lite till. Blandningen smått tålamodskrävande i en enrumslägenhet. Mamma Mia-låten går på repeat. Om och om igen. Sonens brusande datahögtalare får mangamusiken att dista en smula.


Jag stänger badrumsdörren.


- Vad GÖR DU?!


- Eh, stänger dörren. Har hört samma låt om och om igen 12 gånger nu. Tänkte se på teve liksom.


- Meh, schysst DU är då!


(Inte svara nåt spydigt, inte svara nåt spydigt. Bara stänga dörren och låtsas som om jag inte hört nåt....)


- Älskade son...?


-...........*mangamusikspoppar*


- Maaax?


-............*mangamusikspoppar*


- MAAAAX!!!


- VA ÄRE?!


- Kan du vara snäll och sänka ljudet eller ta hörlurar?


- Varför då?


- Eh, vill se på teve tack.


- Kejrå.....*avgrundssuckarnas avgrundssuck*


JAG. ÄLSKAR. MINA. BARN.

 

På riktigt.

 

Lovar.

 

 






Av Jessika Möller - 4 september 2011 18:42

 laces  

Tänk att något så ytligt och oerhört fånigt som att ha fått tag på en 15 kronors blus, kan få en tant att känna glädje?


Det som skulle göra lyckan ännu större, vore att få tag på en pennkjol med hög midja och ett korsettskärp.


Sen skulle jag kunna stappla omkring här hemma och känna mig kokett med skolfrökenfeeling. Tror liksom inte att maken skulle klaga då iallafall...


Men ja. Glad alltså. Hurra!

Av Jessika Möller - 4 september 2011 15:00


Söndag alltså.


Har utfört ett VM i plock här hemma.


Lillsessans alla små pyssel bestående av modellerabollar i en trälåda (- dom är marsvin, mamma! lådan är deras hem!), toarullar och pennor, pärlor (vart kommer de ifrån?! jag har ju slängt ett ton redan!), sångtexter om kärlek och halvritade teckningar.


Tonårstrollet med kompis har kastats ut och tvingats iväg på långpromenad, då tonåringar framför datorer har en benägenhet att få hemmet att stinka gymnastiksal och hormoner. De må vara hur charmiga och söta som helst, men jäklar vad de kan lukta illa.


Inväntar kärleken med skägg som efter att ha lekt rockstjärna en smula, mellanlandar hemma en sväng innan han drar till Stockholm för att läckra sig lite till. Förväntar mig åtminstone lite grovhångel innan jag släpper iväg honom igen.


Har dessutom gått och blivit med gymkort.


När jag rusade in på City Gross för inhandling utav äpplen och mandariner till Lillsessans kommande fruktstunder på skolan, såg jag att Womens Wellness hade öppnat nytt i samma lokal som affären. De hade dessutom premiär dagen till ära med medlemserbjudande och rundvisning. Detta är ett gym för endast tjejer, något jag personligen gillar. Slippa spännisar och åmande brudar som inte kan tänka sig att svettas osminkad.


Så, September visar sig bli månaden då tanten börjar träna. Kanske kan jag äntligen få bukt med vikten, gå upp ett par kilo och få behålla dom också. Jag hoppas verkligen det.


Vi får väl se hur det går med motivationen om ett par veckor. Den tiden då man får plötslig ledvärk, plötslig sömnbrist och man letar ursäkter till att inte "kunna" träna. Men ska inte ta ut något i förskott. Träna, tjo!


September är liksom en bra månad överhuvud taget. Skriver manus inför en tävling, skickat in ansökan för utbildning i vår och nu, gymkort. 


  Med framtidsplaner och drömmar, växer oxå inspiration & motivation


Tja, det var lite från min Söndag. Häpnadsväckande intressant, va?


Hur är er Söndag?



Av Jessika Möller - 4 september 2011 09:10

Detta är viktigt.


Viktigt att sprida. Viktigt att se. Viktigt att prata om.


Så se den här videon. Prata med någon om det. Sprid den vidare.


Det är okej att känna.



För mer info, ta er in på Ung Cancer.


Kärlek! <3


Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Skapa flashcards