Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Är det okej om man självdör en smula nu?

Av Jessika Möller - 26 augusti 2011 21:37

Tänk så trivsamt.


Man tycke sig ha koll på läget och hade förberett frosting och godispåsar. Trots en smula stressad, kände jag ändå att visst sjutton kan man än.


Plockade upp en Lillsessa från skolbussen. Kramkalas och sådär.


- Jo, förresten. Det kommer 5 barn till på kalaset. De sade det på skolan idag.


Paniken bröt ut. Vartenda por i kroppen skrek rakt ut. Hjärtat ville slå sig ur bröstet och ilskan steg.


- Meh! det stod ju på lappen "ring SENAST torsdag", det stod det. Klart och tydligt stod det det! åh, vad jobbigt..jag orkar inte. Jag blir gaaalen! nu måste jag handla IGEN. Och klockan går. Å inte har jag hunnit tvätta håret ens. Har mössa på mig. Fortfarande!


Hämtade upp en son på skolan, slirade in på City Gross parkering, kutade in, trampade morrande bakom par som slött och äntligen-helg-mässigt småpromenerade därinne och klurade på om de skulle äta kyckling..eller kanske en trevlig bit entrecote? tramp,tramp, men vaffan!


Vässade armbågarna, sicksackade mellan strosare, hoppade över barnvagnar, groundkickade tant Sigrid som letade kattmat i gång 43 och smet före en Åke som månadshandlat på en lönehelg och drog tre matvagnar framför sig.


- JAG SKA FÖRST! BARNKALAS OCH 5 OBJUDNA SOM DYKER UPP! DU HAJJAR VÄL ÅKE,VISST?!


Åke hajjade och nickade medan han imponerat såg mig hiva fram City Grosskortet, snabbare än kungen stavar till får.


Ja, det hade kunnat gå till så. Om inte jag hade tagit chansen att andas en smula medan Åke (han såg ut som en Åke!), lastade upp grej efter grej.


Tillbaka ut till bilen, plocka upp en tonårspolare och hem. Fixa fler godispåsar, medan mannen med Skägg städat tokfint. Blåsa ballonger och se till att Lillsessan blev ombytt. Plocka fram korvbröd och kyla ner läsk. 17:25 rusade jag iväg och bytte om. 17:30 kom barnen, en efter en. PUH!


Nåväl.


Kalaset gick bra. Det var total mayhem och muffinspynt i varje vrå när kalaset var slut. Men det lät på ungarna som om de var nöjda och Lillsessan var toknöjd.


Jag och Skägglot skålade i vin efter att barnen drog och kalaset blivit undanstädat. Tröttman total.


Nu. Att självdö i en soffa med raggsockor på.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessika Möller - 30 juli 2012 20:56

Hej dagboken. Måndagen ljusnades och vi lastade en dotter och övernattningskläder i bilen. Sonen fick stanna hemma och vattna katten. "mot äventyyr" tjoade vi samstämmigt i kör när bilen rullade ut på vägen. I Norrtälje spatserade vi på bästa turistm...

Av Jessika Möller - 29 juli 2012 19:52

Efter ett biobesök tog vi tillfället att besöka stadsparken i Uppsala. Nova älskade varje sekund av det. Men som hon sade: - mamma, lova att vi inte åker hit för ofta! Jag vill ha såhär kul jämt. ...

Av Jessika Möller - 22 april 2012 20:17


Det här är sången till mig själv.   Till min egosyster, mitt jag. Så lång vilsenhet utan fokus, där törnarna tilläts rasera mina kläder.   Till barnet från förr: det blir bra.   Till tjejen från förr: Det är inte ditt fel.   Til...

Av Jessika Möller - 7 januari 2012 13:33

Man kliver upp. Tar två steg från sängen & är i vardagsrummet, som bär spår av gårdagens filmvisning med familjen, lillsessans pyssel och Tonårstrollets häng framför dator. På bord: muggar & glas. På golv framför teven: Nintendo 64 & dess spel.   ...

Av Jessika Möller - 7 januari 2012 01:02


Så kom 2012.   Vi skålade ut 2011 bredvid ruinerna av vårt tidigare hem. Med leende läppar och skratt.   Läppar bedövade av vinet, känslorna utanför kroppen & ända in i själen. Familj & vänner i kylan som fick näsorna att lysa rödaktigt. Kräf...

Presentation


Denna lilla pusselbit har ord som behöver skrivas. Vill du läsa dom, så välkomnar jag dig. Om inte, önskar jag dig en fin dag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg Topplista

RSS

Besöksstatistik

Tassavtryck här!

Ping


Ovido - Quiz & Flashcards